7 technik pozwalających zwiększyć sprzedaż okuć meblowych

técnicas para vender productos de ferretería

Sprzedaż jest najważniejszym zadaniem w każdej firmie, ponieważ dzięki niej możemy uprawiać nasz zawód i zwiększać rentowność działalności gospodarczej, jaką prowadzimy. Dlatego stosowanie precyzyjnie określonych, prawidłowych i funkcjonalnych technik sprzedaży jest takie ważne. Poniżej przedstawiamy 7 niezawodnych metod, które możesz zacząć wdrażać w swoim sklepie z okuciami meblowymi. Czas odnieść sukces!

Znaczenie stosowania technik sprzedaży do produktów oferowanych w Twoim sklepie z okuciami

Stosowanie technik sprzedaży w Twojej firmie ma podstawowe, istotne i priorytetowe znaczenie. Po pierwsze, jak już powiedzieliśmy, te metody pomagają zwiększyć rentowność Twojego lokalu, a także przyciągnąć nowych konsumentów, osiągnąć maksymalne zadowolenie klientów, budować ich lojalność i zapobice ich ucieczce do konkurencji proponującej podobną ofertę.

Dobra strategia sprzedaży wymaga planowania i wdrażania różnych technik. Oczywiście cały ten proces wymaga czasu, poświęcenia, a nawet przeszkolenia całego zespołu, ale uzyskana stopa zwrotu znacznie przekracza początkową wartość inwestycji. Tak więc praca w tym kierunku jest gwarancją sukcesu, a Twoja firma powinna zatem skupić swoje wysiłki na prawidłowym zastosowaniu wspomnianych metod.

1 Segmentacja klientów

W sklepach z okuciami wyróżniamy 3 różne segmenty, na które można podzielić licznych klientów.

  • Wykonawcy
  • Miłośnicy lub amatorzy majsterkowania
  • Oraz klienci dokonujący zakupów okazjonalnych lub zaspakajających sporadyczne potrzeby

Dlatego ważne jest podzielenie klientów na te różne segmenty, aby każdemu z nich oferować dokładnie takie okucia, jakie chcą kupić, jakich szukają i potrzebują. Dodatkowo możesz oferować promocje, rabaty lub nowości adresowane szczególnie do różnych segmentów, które silniej zainteresują ich przedstawicieli.

Przeprowadzenie takiej segmentacji wymaga komunikacji z klientem, wsłuchania się w jego potrzeby i preferencje oraz uwzględnienia wszystkich jego sugestii.

2 Zadbaj o atrakcyjną ekspozycję produktów w swoim sklepie z okuciami.

Sprzedaż w sklepie z okuciami zależy od wielu czynników. Nie da się jednak zaprzeczyć, że, że klienci preferują firmy, które uznają za atrakcyjne wizualnie. Chodzi o to, że w branży, która obraca tak wieloma różnymi artykułami, narzędziami i detalami, ważne jest utrzymanie wzbudzającego zaufanie ładu i porządku, bo dzięki nim w sklepie panuje atmosfera, w której robienie zakupów i prowadzenie sprzedaży są czystą przyjemnością.

Bałagan na brudnych i zakurzonych półkach, gdzie podstawowe okucia są ze sobą wymieszane, a narzędzia nie leżą na swoim miejscu wzbudzają nieufność klientów. Konsument nie jest w stanie odgadnąć, czy wynika to z zaniedbania, niskiej jakości produktów, czy może z faktu, że sklep oferuje produkty przestarzałe,które leżą w tym samym miejscu od lat.

Trzeba pamiętać, że klient przychodzi z zamiarem zakupu konkretnej rzeczy i szuka jej w sklepie. Ale jeśli jej nie widzi albo nie czuje satysfakcji, to nigdy nie przejdzie od zamiaru do czynu.

productos de ferretería

3. Udzielaj wyjaśnień i porównuj produkty

Obsługa klienta i doradztwo są kluczem do sprzedaży artykułów okuciowych. Aby je zapewnić, musisz mieć w swojej firmie, wykwalifikowany personel, który właściwie pokieruje konsumentami, doradzi im i udzieli fachowych wskazówek. Który będzie potrafił wyjaśnić specyfikacje i właściwości każdego produktu i przeprowadzić porównanie między różnymi modelami , aby na koniec użytkownik mógł wybrać ten, który najlepiej mu posłuży i podjął decyzję zgodną ze swoimi potrzebami.

 

Dzięki temu nie tylko pomożesz klientowi znaleźć to, czego szuka, ale także zwiększysz jego satysfakcję z zakupu, zaufanie, lojalność, a co ważniejsze, stanie się on najlepszym ambasadorem Twojej marki.

venta en ferretería

4. Ustal, które produkty okuciowe działają na klientów jak „przynęta”.

A tym samym sprzyjają zwiększaniu sprzedaży krzyżowej. Kiedy na przykład klient przychodzi po podstawowe okucia, zawsze doceni, jeśli zaproponujesz mu się inne artykuły, które niejako dopełniają użyteczność roduktów, które chce kupić. Mówiąc inaczej, wyobraź sobie, że klient przychodzi do Twojego sklepu, po farbę. Szuka tylko farby. Jeśli nie jest fachowcem lub nie wykonuje często takich prac, możliwe, że, nawet nie zdaje sobie sprawy, że potrzebuje też innych produktów. To właściwy moment, aby Twoi pracownicy zaoferowali mu taśmę malarską, papier ścierny, pędzle, ławkowce, wałki, rozpuszczalnik itp. Twoja sprzedaż wzrośnie, a wraz z nią zadowolenie klienta. Ponieważ udzieliłeś mu cennej rady, został doskonale obsłużony, a co więcej, zaoszczędziłeś mu konieczności kolejnej podróż po resztę materiałów, dzięki czemu nie tracił niepotrzebnie czasu.

5. Przeprowadzaj atrakcyjne promocje na swoje produkty okuciowe

Promocje, oferty lub karty lojalnościowe są nagrodą dla klientów. Uważają je za atrakcyjne, a co więcej, zyskują lojalność Możesz też stosować różne techniki sprzedaży jak np. cross-selling (sprzedaż krzyżową) lub up-selling (oferowanie produktów „z wyższej półki”, aby zachęcić klientów do zakupu i zwiększyć ich zadowolenie z zakupu.

6. Spersonalizowana obsługa klienta

Każdy klient jest wyjątkowy i ma swoje własne potrzeby i preferencje. Skup się więc na jego wymaganiach, wysłuchaj uwag i znajdź rozwiązania, które najlepiej zaspokoją jego potrzeby.

Najlepsza obsługa polega na indywidualnym podejściu do każdego zakupu, ponieważ zapewnia wszystko, co niezbędne w każdym przypadku i przy każdym projekcie.

7. Budowanie lojalności klientów

Na koniec musimy koniecznie porozmawiać o lojalności. Bez wątpienia wszystkie techniki sprzedaży stosowane w Twoim sklepie z okuciami muszą być zorientowane na budowanie lojalności klienta. A ją można zdobyć tylko wtedy, gdy spełnimy wszystkie wymagania, które użytkownicy uważają za istotne, w tym jakość produktów, dobre doradztwo ze strony pracowników, dobra obsługa klienta po sprzedaży, skuteczne rozwiązywanie problemów, uprzejme i pełne szacunku traktowanie przez personel oraz prawidłowe rozmieszczenie wszystkich produktów według kategorii i przeznaczenia.

Ale oprócz tego o wdzięczność i lojalność trzeba zabiegać i odpowiednio je pielęgnować. Oferowanie specjalnych warunków klientom, którzy wielokrotnie zaufali Twoim produktom, sprawi, że będą nadal to robić i bez wątpienia polecą Ciebie swoim przyjaciołom i znajomym.

Firma Emuca specjalizuje się w okuciach wszelkiego rodzaju, dlatego pragniemy pomóc Ci w realizacji wszystkich celów, jakie wytyczyłeś dla swojej firmy w procesie zwiększania sprzedaży, a tym samym zysków. Dlatego też przedstawiamy tu te 7 technik sprzedaży, które pomogą Ci osiągnąć te cele łatwiej, szybciej i w sposób całkowicie wykonalny, ale radzimy również wziąć pod uwagę jakość oferowanych produktów, gwarancję fachowości wykonania i terminy dostaw przy wyborze dostawców. Musisz też dokładać starań, aby w magazynie Twojego sklepu nie zabrakło nowości i pamiętać o tym, ze Twój zespół musi być gotów wprowadzić w życie wspomniane powyżej zalecenia.

Teraz już wiesz wszystko! Ruszaj do boju i zastosuj je w swojej firmie – realizuj swoje cele i zwiększaj sprzedaż.

Podoba Ci się? Udostępnij!

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Nueva llamada a la acción

Social Media

Chcesz poznać nasze nowości?

Kategorie

Ostatnie posty

Posty powiązane

Subskrybuj powiadomienia
Zasubskrybowałeś powiadomienia
Powiadomienia zostały zablokowane
Kliknij aby zasubskrybować
Dziękujemy za subskrypcję
Zasubskrybowałeś powiadomienia
Nie będziesz więcej otrzymywać powiadomień
Zarządzaj powiadomieniami
SUBSKRYBUJ
NIE SUBSKRYBUJ
Odblokuj powiadomienia
Postępuj zgodnie z instrukcjami aby zezwolić na otrzymywanie powiadomień: